Lamborghini Miura – Rzeźba Samochodu
Samochodowe modele w skali jako
unikatowe dzieło sztuki
Według Silverthorna, wieloletniego kolekcjonera dzieł sztuki, kamienne i betonowe rzeźby należą do najwcześniejszych form sztuki stworzonych przez ludzi. Jednak ponad 110 lat od pierwszych wystaw sztuki motoryzacyjnej rzadko podejmuje się próby wykonania rzeźb samochodów.
Modele betonowe łączą kultowe projekty motoryzacyjne z pięknem naturalnego materiału i jego nieskończonymi wariacjami kolorów. Wszystkie prace powstają jako hybryda starodawnego rzemiosła i najnowocześniejszej technologii.
Model wykonany jest w skali 1/18
Wymiar rzeźby:
Długość: 25cm
Szerokość: 10cm
Wysokość: 6cm
Wymiar betonowej podstawy:
Długość: 27cm
Szerokość: 11cm
Wysokość: 2cm
Lamborghini Miura
Jest to prawdopodobnie jedno z najsłynniejszych modeli tego producenta wraz z Diablo i Countach na czele. Naturalne linie i płynność projektu przypadną do gustu niejednemu miłośnikowi benzyny. Miura została zaprezentowana publiczności na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1966 roku. Podwozie zostało zaprojektowane przez Gianpaulo Dallarę i miało silnik V12 o pojemności 3,9 litra. Nadwozie i stylizację wykonał Bertone.
DLACZEGO TEN MODEL:
Lamborghini Miura to prawdziwe dzieło sztuki. Konstrukcja elitarna i rewolucyjna, pierwszy supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie, który nadawał się do drogowego użytku. Wóz słynny zarówno dzięki swoim dynamicznym właściwościom, jak i doskonałym kształtom, za który odpowiedzialny był młody geniusz, zaledwie 27-letni podczas prezentacji wozu w 1966 roku Marcello Gandini ze studia Bertone.
MATERIAŁ:
Model wykonany z betonu architektonicznego, całość odlana jako monolit, podstawa również betonowa.