Model W126 w wersji SEC zadebiutował w ofercie Mercedesa w roku 1981. Było to wówczas prawdopodobnie najbardziej luksusowe coupé dostępne na rynku. Na początku produkcji klienci mogli wybierać między dwoma jednostkami napędowymi w układzie V8. 3,8-litrowy, motor generował niewiele ponad 200 koni mechanicznych, natomiast odmiana 5-litrowa charakteryzowała się mocą na poziomie 240 koni mechanicznych. Po odświeżeniu gamy w roku 1985 pod maskę trafiały trzy jednostki o pojemnościach odpowiednio: 4.2 , 5.0 oraz 5.6-litra. Można spokojnie powiedzieć, że stylistyka tego modelu jest ponadczasowa. Auto wygląda atrakcyjnie pomimo upływu lat i urodą potrafi przyćmić niejedno nowocześniejsze auto tej klasy.

Inaczej niż w wielu współczesnych coupé, zaletą nadwozia jest przestronność. Pasażerowie będą także chwalili wygodę siedzeń. O komfort dba także elektrycznie sterowany podajnik pasów. Gdy zajęte zostaną przednie fotele, wysuwają się automatycznie ramiona z pasem bezpieczeństwa. Wszystko po to, żeby nie trzeba się było odwracać, aby go dosięgnąć. Nie byłoby to łatwe, bo nie ma środkowego słupka ani ramek wokół bocznych szyb. Jednak dzięki takiemu rozwiązaniu na tylną kanapę wsiada się bardzo wygodnie. Był to samochód dla zamożnych kierowców. Koszty remontu w przypadku wszystkich wersji będą zbliżone. Blachy czy elementy zawieszenia są niemal takie same (z wyjątkiem wersji z Nivomatem), a wszystkie jednostki napędowe mają 8 cylindrów w układzie V. Przeniesienie napędu na tylne koła odbywa się za pomocą perfekcyjnie działającej automatycznej skrzyni. Jej awarie to rzadkość. Podróżowanie klasą S jest komfortowe. To nic, że mamy do czynienia z coupé o sportowym charakterze. Zawieszenie świetnie tłumi nierówności nawierzchni i co ważne, dobrze znosi jazdę po polskich drogach. Coupé 126 ma jeszcze jedną przewagę w porównaniu z sedanem. Te auta mogą mieć nieco niższe przebiegi, bo kupowano je jako drugie czy trzecie auto w rodzinie.

Liczba części zamiennych jest ogromna. Bez trudu można znaleźć niedrogie elementy w dobrym stanie technicznym. Jeżeli jednak będą kłopoty z wyszukaniem pojedynczych podzespołów, można skorzystać z oferty ASO. Znajdziemy wszystko, ale ceny będą wyższe. W internecie jest dużo ofert dotyczących tego modelu. Jednak nie ma co liczyć na superokazje, bo zadbane egzemplarze kosztują dużo. Lepiej omijać tanie auta, bo najczęściej są zajeżdżone. Poza tym remont może dużo kosztować, pomimo że części nie są nadmiernie drogie.

Opisywany model w 2015 roku przeszedł szereg napraw. Wykonano Konserwacje podwozia, regulacje silnika, wymianę materiałów eksploatacyjnych. Zrobiono nową tapicerkę skórzaną foteli i kierownicy. Wykonano remont zawieszenia, wymianę tarcz hamulcowych z tyłu, klocków hamulcowych, naprawę układu wentylacji, wymianę opon na nowe, regeneracje felg. Wymieniono również amortyzatory i niektóre uszczelki. Prace zostały wykonane przez firmę Klassikauto.

Dane techniczne i wyprodukowane sztuki:

  • 380 SEC – 3839 cm3 pojemności skokowej, 8 cylindrów w układzie V, moc: 204KM i 315 Nm montowany w latach 1980–1985, łącznie wyprodukowano 11 267 sztuk
  • 420 SEC – 4196 cm3 pojemności skokowej, 8 cylindrów w układzie V, moc: 1985–1987: 218 KM (204 KM z katalizatorem) i 330 Nm momentu obrotowego, 1987–1991: 231 KM (224 KM z katalizatorem) i 335 Nm momentu obrotowego, łącznie wyprodukowano 3 680 sztuki
  • 500 SEC – 4973 cm3 pojemności skokowej, 8 cylindrów w układzie V, moc: 1980–1985: 231 KM i 405 Nm momentu obrotowego, 1985–1991: 252 KM i 390 Nm momentu obrotowego, łącznie wyprodukowano 30 184 sztuki
  • 560 SEC – 5547 cm3 pojemności skokowej, 8 cylindrów w układzie V, moc: 1985–1987: 272 KM (242 KM z katalizatorem) i 430 Nm momentu obrotowego, 1986–1991: 300 KM (279 KM z katalizatorem) i 455 Nm momentu obrotowego, łącznie wyprodukowano 28 929 sztuk.

Ceny w Niemczech w Euro:

  • 380 SEC: stan 1: 29 000, stan 2: 18 000, stan 3: 9 500, stan 4: 3 600, stan 5: 2 000
  • 420 SEC: stan 1: 28 000, stan 2: 17 000, stan 3: 9 000, stan 4: 3 500, stan 5: 2 000
  • 500 SEC (81-85): stan 1: 32 000, stan 2: 20 000, stan 3: 10 500, stan 4: 4 000, stan 5: 2 200
  • 500 SEC (85-91): stan 1: 30 000, stan 2: 19 000, stan 3: 10 000, stan 4: 3 900, stan 5: 2 000
  • 560 SEC: stan 1: 33 000, stan 2: 21 000, stan 3: 11 000, stan 4: 4 300, stan 5: 2 400