Porsche 911 Carrera 2.7 RS – Sztuka w skali

listopad 2022

Piękno surowego betonu i klasyczna linia 911

Porsche 911 Carrera RS 2.7 zadebiutowało na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1972 r. W 2022 r. najszybszy samochód produkcyjny tamtych czasów świętuje 50-lecie swojej premiery. Aby upamiętnić ten fakt, powstała betonowa interpretacja tej znanej wszystkim linii z kaczym spojlerem. Plany Porsche zakładały wypuszczenie jedynie 500 egzemplarzy modelu Carrera RS 2.7 (minimum do wyścigowej homologacji). Skończyło się na liczbie, w zależności od źródeł, od 1500 do prawie 1600 sztuk. Dzisiaj to jeden z najbardziej pożądanych przez kolekcjonerów modeli wśród pierwszych 911.  

Modele betonowe łączą kultowe projekty motoryzacyjne z pięknem naturalnego materiału i jego nieskończonymi wariacjami kolorów. Wszystkie prace powstają na zamówienie jako unikatowe dzieła sztuki, będące hybrydą starodawnego rzemiosła i najnowocześniejszej technologii.

Model wykonany jest w skali 1/18

Wymiar rzeźby:

Długość: 23,5cm
Szerokość: 9cm
Wysokość: 6cm

Wymiar betonowej podstawy:

Długość: 27cm
Szerokość: 11cm
Wysokość: 2cm

Porsche 911

Zrozumienie sensu istnienia całego auta sprowadza się do rozłożenia jego nazwy na czynniki pierwsze. „Carrera” w języku hiszpańskim to „wyścig”, nazwa zarezerwowana w tamtym czasie dla najbardziej zwinnych, drogowych Porsche o najlepszych osiągach. „RS” to skrót od niemieckiego „rennsport”, czyli „sport motorowy”. Carrera RS 2.7 to osobówka, która pozwoliła na homologowanie 911 do wyścigów wyższych klas GT, najpierw Grupy 4, a później Grupy 3 z modelami o jeszcze mniejszej masie. 

DLACZEGO TEN MODEL:
Porsche 911 Carrera 2.7 RS – narodziło się w roku 1972, jest jednym z najbardziej pożądanych obecnie modeli marki w jej historii. Można nazwać je z powodzeniem jednym z najważniejszych samochodów w dziejach Porsche, na pewno pierwszym pod wieloma względami. Dzięki temu stało się niebywałym klasykiem, którego ceny na rynku to ok. 500-700 tys. euro, czyli coś pomiędzy 2-3 mln zł!

Właśnie to porsche zasłynęło z tego, że było pierwszym produkcyjnym samochodem ze spojlerami z przodu i z tyłu (słynny kaczy ogon). Było też najmocniejszą i najszybszą wersją produkcyjną 911 jaka w 1972 r. trafiła do sprzedaży, najszybszym niemieckim samochodem dostępnym w salonie, pierwszym produkcyjnym autem na świecie, które rozpędzało się do setki w mniej niż 6 s, ale to co najważniejsze, był prekursorem topowej linii wyścigowej RS, którą znamy do dziś pod nazwą GT3 i GT3 RS.

 

MATERIAŁ:
Model wykonany z betonu architektonicznego, Całość odlana jako monolit. Podstawa również betonowa.