Renault 4 – film o historii człowieka i jego maszyny
Historia Renault 4
Prezes Renault, Pierre Dreyfus, chciał, żeby Renault 4 był samochodem dla każdego, zdolnym zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców. Renault 4 miał być autem przede wszystkim miejskim, mieszczącym czteroosobową rodzinę, ale równie dobrze sprawdzającym się jako sympatyczne autko dla kobiety. Plany Dreyfusa dotyczące Renault 4 miały przebić konkurencyjny wówczas model Citroena.
Po raz pierwszy Renault 4 zaprezentowano w Paryżu wiosną 1961 roku podczas Salon de l’Automobile. Odsłonięto wówczas wersję L Renault 4 (l jak luxe), stąd przyjęło się zwyczajowo nazywać ten model 4L.
Renault 4 – dostępność
Mimo zakładanej uniwersalności i wszechstronności samochodu Renault 4 miał swoje wady. Przede wszystkim nie nadawał się do długich podróży ze względu na niewygodne siedzenia i słabą wentylację (okna w Renault 4 można było tylko odsunąć na bok, a nie opuścić).
Niewiele z tych kultowych samochodów jeździ do dzisiaj. Głównie ze względu na problem z korozją w Renault 4. Rdzewieją niemal wszystkie elementy nadwozia, a zwłaszcza nadkola i tylne podłużnice, podłoga, prawy błotnik z przodu (w Renault 4 poprowadzono obok niego układ wydechowy).
Ciągle jeszcze możliwe jest kupno Renault 4, choć niełatwo znaleźć sprawne modele. Najprościej sprowadzić auto z Francji.